Det startede med et ønske om at forvandle PowerPoint til e-learning. Men det udviklede sig hurtigt til et tæt partnerskab, hvor der har været plads til at tænke og realisere helt nye tanker om læring.

”For os har Key2Know ikke bare været en leverandør. De har været en partner, vi kan udfordre, og som vi forventer udfordrer os med nye idéer og visioner”, fortæller Haavard Wæringsaasen , der er Head of Credit Academy Banking i Nordea Bank i Norge.

Det startede med en PowerPoint

Da Nordea i Norge gik i gang med at opbygge et Credit Academy var ambitionen, at man med e-learning kunne gøre undervisningen af bankens mange medarbejdere bedre, mere fleksibel og væsentligt mere kosteffektiv. Når man arbejder i en travl finansiel sektor, kan det være en udfordring at tage fri i flere dage for at flyve til Oslo og deltage i traditionel undervisning i et klasselokale.

Nordea havde allerede et udførligt undervisningsmateriale, og derfor ønskede Nordea at omforme eksisterende materiale og PowerPoints til e-learning. Man valgte værktøjet Articulate Storyline, der har vundet adskillige tests som det mest brugervenlige og effektive værktøj til at producere e-learning. Det værktøj forhandles af Key2Know i Danmark.

Nordea erfarede imidlertid hurtigt, at det ikke helt var nok at ’sætte strøm’ til de eksisterende PowerPoints. Der skulle mere til.

”Det gik hurtigt op for os, at det ikke var gjort med at bruge vores PowerPoints direkte”, siger Haavard Wæringsaasen med et smil. ”E-learning er noget helt andet. Det handler bl.a. om at have en klar pædagogik, så alle brugere bliver engagerede undervejs. Og det handler om at arbejde med erfarne folk, der kan skabe en opbygning af læringen, så det hele tiden er udfordrende og engagerende. Den partner fandt vi i Key2Know.”

Nytænkende og udfordrende e-learning

”Key2Know har været en perfekt samarbejdspartner for os. Ikke for store og ikke for små. De tør udfordre os og tænke nyt. Det forventer vi også af en tæt samarbejdspartner”, siger Haavard Wæringsaasen.

Samarbejdet har kastet konkrete og målbare resultater af sig. Ikke mindst fordi der hele tiden er en klar kobling til hverdagen. Det skal kunne bruges. Derfor har Key2Know skabt en rejse, hvor Nordeas medarbejdere veksler mellem en række forskellige læringsmetoder som webinarer, video, undervisning og e-learning. På rekordtid er al uddannelse på kreditområdet i Nordea Norge transformeret fra traditionelle undervisningsformer til såkaldt ”blended learning” som i høj graf er digitalt understøttet.

Derudover har det tætte partnerskab resulteret i opbygningen af en intern nyhedskanal, kaldet CANews, der sender på Nordeas intranet.