LMS

HOME   /   DIGITAL LÆRING   /   RÅDGIAVNING

Rapid LMS

Mangler i en enkel løsning, der giver medarbejderne adgang til jeres eLearning kurser?

Key2Know tilbyder et webbaseret Learning Management System (LMS) til administration, dokumentation, sporing, rapportering og levering af e-læring.
Rapid LMS er designet til at være brugervenligt, med et simpelt og intuitivt bruger interface, der kan tilpasses kunden, fx ved at tilføje logo, justere farvepallet mv. Tilpasning af brugerinterface er en del af den basisinstallation, som leverandøren tilbyder.
Cloud baseret løsning der giver jeres medarbejdere nem adgang til jeres eLearning. LMS’et kan tilgås online fra PC, Tablets (Android og iOS), Smart Phones (Android og iOS). Portalen er fuldt responsiv og tilpasser brugerfladen til platformens opløsning.
Vores LMS-system har også en mobil App der giver direkte adgang til jeres eLearning via mobiltelefonen.
Løsning understøtter multi-sprogsgrænseflade.
Løsning understøtter GDPR, det er bl.a. muligt at slette brugerdata og se registreret data per bruger.
Flere kunder bruger vores LMS-løsning som supplement til et eksisterende kompetencestyringssystem, da det er nemt at få adgang til træningsmateriale. For nogle kunder er det også vigtigt man kan give adgang til brugere der ikke er på organisationens netværk.

Funktioner

Bruger registrering og login

Åben registrering. I kan vælge at brugerne selv registrere sig direkte LMS. Det er muligt at tilpasse løsningen så i selv vælger, hvilken information brugeren skal registrere sig med; eks. e-mail, telefonnummer, organisation, kontor, afdeling, adresse mv.
Forhåndsregistrering. Brugerdata uploades i CSV (kommasepareret) format.

  • Autogenereret adgangskode sendes automatisk til brugernes email ved oprettelse.
  • Bruger logger ind i LMS med e-mail og kode
  • Mulighed for Active Directory integration

  • Test og certificeringer kan oprettes direkte i LMS’et eller som en separat test udviklet i et e-læringsforfatterværktøj. der understøtter TinCan/SCORM (fx Articulate Storyline). Brugerens svar registreres i LMS’et. Det er muligt at bestemme gennemførelsesprocenten, fx 80% rigtige for at bestå.
  • Det er muligt at printe eller downloade et personligt bevis/diplom, såfremt brugeren består testen eller gennemfører e-læring.
  • LMS’et har bruger anerkendelse og gamification elementer, som ’badges’ og ’scoreboard’. Badges er er visuel anerkendelse af, at brugeren fx har gennemført et kursus, dvs. næste gang brugeren logger på LMS’et kan brugeren se en badge, der symboliserer at brugeren eks. har gennemført og bestået en online uddannelse.
  • I kan sammensætte digitale læringsobjekter til ét samlet undervisningsforløb. Planlæg selv jeres læringsforløb ved at forudbestemme kursusrækkefølgen
  • LMS’et understøtter pause/genoptagelse via bogmærkefunktionalitet i SCORM og xAPI. Det er op til det enkelte kursus at understøtte funktionaliteten.
  • Søgefunktion, find nemt eLearning kurser og andet indhold på LMS
  • Mulighed for at tilføje et brugerforum for det enkelte kursus. Hvor brugere kan dele erfaring og kommenterer på kurset.
  • Send automatisk emails ud med påmindelser til brugerne.

Teknik

Data gemmes i en Learning Record Store [LRS). Rapportering af data forudsætter digitale læringsobjekter understøtter TinCan.

  • Derudover understøttes digitalt indhold uden tracking (klient-web-applikationer), dokumenter og filer, eksterne links etc.

App. Med vores App har jeres brugere nem adgang til kurserne via mobiltelefon og tablet (iOS og Android).
Cloud-baseret, Key2Know tilbyder drift, opdateringer backup og overvågning.
Mulighed for eget subdomæne eller selvvalgt URL
LMS’et kan afvikles fra en webserver, der er dimensioneret til lagerkapacitet, afviklingshastighed afhængig af antal samtidige brugere og krav til afviklingshastighed. Webserveren skal have seneste version af PHP og MySQL installeret. LMS løsningen understøtter gældene TinCan (xAPI) version, som er den nyeste digitale standard indenfor læringsteknologi.
LMS’et vil kunne afvikles i henhold til den nyeste browserversion af Microsoft Internet Explorer 11, Google Chrome, Mozilla Firefox, Linux, Android, iOS), Microsoft Edge, Apple Safari.
Den tilbudte løsning er baseret på open source (PHP).
Datatrafik mellem browser og server er krypteret (HTTPS), og det er kun muligt at få adgang til server med password.

Rapportering

Mulighed for at trække data på personniveau, såsom:

  • Hvem har gennemført, startet men ikke gennemført, ikke startet e-learning. Hvor lang tid har brugeren været om at gennemføre e-learning.

Mulighed for at trække aggregerede data på kursusniveau, såsom:

  • Hvor mange har taget kurset, hvor mange er i gang med at tage kurset, hvor mange har bestået/ikke bestået test.

Mulighed for at trække aggregerede testresultater, såsom:

  • Hvor mange har taget testen, antal korrekte/forkerte besvarelser af hvert enkelt spørgsmål.

Der vil være muligt at lave et fuldt dataudtræk i csv format til videre analyse af data i Excel

Adminstration

Man kan vælge en eller flere der får administrator adgang til løsningen.

  • Administrator kan oprette nye brugere manuelt ved at registrere den enkelte bruger, og lave dataudtræk på brugs- og testdata. Når en ny bruger registreres i LMS, modtager han/hun automatisk en mail med kode.
  • Administrator kan slette brugere.
  • Administratoren kan lægge nye kurser og andet digitalt materiale på LMS’et.
  • Administratoren kan oprette tests/quizzes.

Mulighed for udbygning

Leverandøren kan tilbyde følgende udvidelser

  • Udbygning til NemID, kursusgennemførsel m.m. bundet op mod kursistens CPR-nr.
  • API integration til kundens Active Directory (AD).
  • Anden API integration.
  • Online køb/bestilling/tilmeldelse til kurser der ligger på LMS.